Na bieżąco rozpatrywane są wnioski o zakup węgla, po rozpatrzeniu podania i dokonaniu wpłaty mieszkańcy zazwyczaj do dwóch dni roboczych otrzymują zakupiony węgiel. Akcja przebiega sprawnie, a cała procedura obecnie trwa ok. tygodnia. Cena węgla to 1900 zł za tonę.
Przypominamy, iż w sezonie grzewczym na jedno gospodarstwo domowe, wpisane do CEEB, przypada możliwość zakupu łącznie max. 3 ton węgla. W przypadku mieszkańców, którzy w roku 2022 złożyli wniosek o zakup 1,5 tony węgla, w roku 2023 (do 15 kwietnia) mogą ubiegać się o kolejne 1,5 tony. Wnioski przyjmowane są do 15 kwietnia 2023 r.
Możliwość zakupu przysługuje mieszkańcom gminy Tarnów, którzy wcześniej złożą podanie na Dzienniku Podawczym (Urząd Gminy Tarnów, ul. Krakowska 19) oraz w deklaracji Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków złożonej do 11 sierpnia 2022 r. oświadczyli, iż głównym źródłem ogrzewania budynku jest węgiel. Następnie mieszkaniec informowany jest telefonicznie lub mailowo o weryfikacji wniosku. Jeśli wniosek został rozpatrzony pozytywnie, należy zgłosić się do referatu Gospodarki Komunalnej (I piętro p. 103), a następnie uiścić opłatę gotówką lub kartą w kasie Urzędu Gminy Tarnów. W miarę posiadanego węgla, dostarczany jest on do danego gospodarstwa domowego do dwóch dni roboczych od dokonania wpłaty.
Ponadto przypominamy, iż mieszkańcy, którzy jeszcze nie uiścili wpłaty i nie odebrali węgla do pozytywnie rozpatrzonego wniosku na rok 2022, powinni się zgłosić do Referatu Gospodarki Komunalnej, w poniedziałki w godz. 8.30-16.00 lub wtorek-piątek w godz. 7.30-15.00 w celu zakończenia procedury zakupu.
Szczegółowych informacji udziela Referat Gospodarki Komunalnej pod nr. tel. 14 688 01 42.